Project Description

CASE: OMATALO

Asiakaslähtöisen myynti- ja johtamiskulttuurin rakentamisen aloitus

”Me Omatalolla halusimme uuden oman myyntikanavamme kanssa irtaantua rakennusalan perinteisestä tuotemyynnistä ja panostaa hyvin johdettuun ratkaisu- ja palvelumyyntiin, jossa asiakas on kaiken keskiössä.”

OMATALO
MYYNTIJOHTAJA,
Janne Rönkkö
+358 40 843 4437
janne.ronkko@omatalo.com

”Me Omatalolla halusimme uuden oman myyntikanavamme kanssa irtaantua rakennusalan perinteisestä tuotemyynnistä ja panostaa hyvin johdettuun ratkaisu- ja palvelumyyntiin, jossa asiakas on kaiken keskiössä.”

LÄHTÖTILANNE

  • Myyjien tapa myydä oli hyvin tuotekeskeinen
  • Myyntityön proaktiivisuus oli vähäistä
  • Myyjillä oli hyvin erilaiset tavat myydä

OMATALO
MYYNTIJOHTAJA,
Janne Rönkkö
+358 40 843 4437
janne.ronkko@omatalo.com

TEKEMINEN

KONSULTOINTI

Rakennettiin:

  • Myynnin johtamisen mallit
  • Asiakaskontaktoinnin mallit
  • Asiakaslähtöisen myynnin mallit

VALMENNUS

Treenattiin:

  • Asiakaskontaktointia
  • Asiakaskohtaamisia
  • Johtamista

TULOKSET!

  • Asiakkaiden kontaktointi lisääntyi ja muuttui proaktiivisemmaksi
  • Asiakaskohtaamiset muuttuivat asiakaslähtöisemmiksi
  • 50 prosentin myynnin kasvu vuonna 2016

KYSY LISÄÄ

Tuuli Harju
Tuuli HarjuSeniorikonsultti