Project Description

CASE: VANTAAN KAUPUNGIN SUUN TERVEYDENHUOLLON AJANVARAUS

Meidän tapamme kohdata asiakas

”Koulutuksen suunnittelu ja toteutus meni organisaatiomme osalta täysin maaliin. Henkilöstö sitoutui heti mukaan ja johdon oli helppo jatkaa siitä mihin jäätiin. Tuloksia saatiin jo koulutuksen aikana.”

SUUN TERVEYDENHUOLLON LIIKELAITOS
TOIMITUSJOHTAJA
Joona Iso-Lotila
+358 40 716 4822
joona.iso-lotila@vantaa.fi

”Koulutuksen suunnittelu ja toteutus meni organisaatiomme osalta täysin maaliin. Henkilöstö sitoutui heti mukaan ja johdon oli helppo jatkaa siitä mihin jäätiin. Tuloksia saatiin jo koulutuksen aikana.”

LÄHTÖTILANNE

  • Vantaan kaupungin suun terveydenhuollon ajanvarauksen käytännöt vaihtelivat vastuualueen sisällä eri ajanvaraustoimipisteiden välillä.
  • Asiakkaiden jonotusaikaa halutiin lyhentää ja puheluiden vastausprosenttia nostaa.
  • Haastavien asiakastilanteiden hoitamiseen kaivattiin työkaluja.
  • Henkilökunnan ammattitaitoa haluttiin tuoda vahvasti mukaan valmennukseen parhaiden käytäntöjen jakamiseksi.

SUUN TERVEYDENHUOLLON LIIKELAITOS
TOIMITUSJOHTAJA
Joona Iso-Lotila
+358 40 716 4822
joona.iso-lotila@vantaa.fi

TEKEMINEN

VALMENNUS

Rakennettiin yhdessä ajanvarauksen ammattilaisten kanssa yhteiset käytännöt sujuvalle ja erinomaisen asiakaskokemuksen antavalle ajanvarauspuhelulle.

Lähivalmennuspäivien aikana vietiin käytäntöön yhdessä sovittuja kommunikointimalleja. Ajanvaraajat saivat henkilökohtaista palautetta vahvuuksistaan ja kehityskohteistaan.

TULOKSET!

  • Ajanvaraajat saivat työkaluja puhelimessa tapahtuvan asiakaspalvelun kehittämiseen ja hallintaan.
  • Osallistujat oppivat tunnistamaan paremmin vahvuuksiaan ja mukauttamaan toimintaansa erilaisten asiakkaiden kanssa.
  • Yhdessä kirkastettuja toimintatapoja vietiin käytäntöön treenaamalla niitä aitojen ajanvarauspuheluiden yhteydessä.
  • Valmennuksen yhteydessä tunnistettiin hyviä ideoita, joita kehittämistä jatketaan sisäisessä kehitystyössä.

KYSY LISÄÄ

Tapani Pöllänen
Tapani PöllänenValmennusjohtaja, partneri