Uutisia ja asiantuntijapuhetta.
Lue uusia kulmia asiakaskokemuksesta,
myynnistä ja johtamisesta.
Uusia näkökulmia johdon kyvykkyyteen -webinaari 10.11.2020
Kulmia Arenalla 10.11. keskusteltiin, millaista kyvykkyyttä johdolta edellytetään muuttuvassa ympäristössä juuri nyt. Näkemystä ja kokemusta keskusteluun tarjosivat LUT-kauppakorkeakoulun strategiatutkimuksen professori Ari Jantunen, Sievi Capital Oyj:n toimitusjohtaja Päivi Marttila sekä ...
Huono johtaminen kärjistyy etämaailmassa
Johtamisen maailma on täynnä uusia odotuksia ja näkökulmia. Tietoa tässä hetkessä tärkeistä asioista vyöryy kaikista kanavista, kaikki työ pitäisi nyt tehdä kokonaan uudella tavalla digitaalisesti ja samaan aikaan koko oman ...
Ara Hopiasta LJK:n puheenjohtaja
Liike-elämän ja johdon konsultit LJK ry on valinnut kevätkokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Kulmia Groupin perustajan, hallituksen puheenjohtaja Ara Hopian. Hallituksen jäseniksi valittiin Ari Aalto (MantecCon Oy), Sami Jalonen (MPL Modular ...
Noudattaahan Lean-hankkeesi nopeusrajoituksia?
Lupaavana alkanut kehitystyö tyssää monessa organisaatiossa vauhtisokeuteen. Nopeita vaikutuksia toivova johtaja unohtaa helposti, ettei tehdasympäristössä luotuja metodeja voi sellaisenaan soveltaa asiantuntijatyöhön. Miten asiantuntijoista koostuvaa tiimiä tulisi johtaa? Nopea ...
Nykyesihenkilö on vastuussa ihan kaikesta – eikä ehdi tehdä mitään kunnolla
Nykyesihenkilön tulisi olla tiimilleen sparraaja, myyntivalmentaja, HR-asiantuntija ja it-tuki – ja tehdä siinä sivussa vielä tulosta. Liika vastuiden keskittäminen kuormittaa turhaan sekä esihenkilöitä että koko organisaatiota. Kuka mahtaa ...
Miten itseohjautuvuus tuodaan kankeutuneeseen organisaatioon? – 5 jumppaohjetta
Perinteiset johtamismallit ovat käyneet kankeiksi vastaamaan uuden työelämän tarpeisiin. Ratkaisuksi tarjotaan siirtymistä kohti työkulttuuria, jossa itseohjautuvuus kukoistaa – mutta miten vetreyttää vuosia paikallaan istuskellut organisaatio spagaattikuntoon? Puretaan ensin bisnestermi ...
Robotit eivät vie työtäsi – mutta muuttavat sitä pysyvästi. Viisi oppia robotiikasta.
Työelämän puskaradiossa roboteista tiedetään ainakin tämä: ne vievät kaikkien työt, ja vieläpä aivan pian. Todellisuus on onneksi vielä kaukana kahvihuonekeskusteluista. Työt eivät nimittäin ole häviämässä mihinkään, muuttumassa kylläkin. Muutokseen ...
Johtaja, lakkaa johtamasta
Automatiikka ottaa pian hoitaakseen asiantuntijoiden rutiinitehtävät. Muutos vaatii työntekijöiltä entistä laajempaa ja syvällisempää osaamista. Kun työpaikat täyttyvät itsenäisistä asiantuntijoista, jää johtajan tehtäväksi luoda heille mahdollisimman suotuisat puitteet oman työnsä ...
Loppu palaverivatuloinnille – Fasilitointi tuo tehoja ryhmätyöskentelyyn
Jatkuva ja nopea muutos on tullut työelämään jäädäkseen. Enää ei puhuta muutoksen johtamisesta vaan muutoksessa johtamisesta. Lisääntynyt vauhti haastaa organisaatiot tekemään päätöksiä yhä nopeammin ja tehokkaammin. Jotta tämä onnistuu, kannattaa ...
Paras asiakaskokemus lähtee hyvästä käytöksestä
Mitä hyvä asiakaskokemus tarkoittaa käytännössä? Paitsi pienistä yksityiskohdista, asiakaskokemus syntyy hyvin pitkälle yksittäisten ihmisten käytöksestä. On tärkeää, että asiakkaalle syntyy tunne myönteisestä kohtaamisesta alusta asti. Asiakaskokemus on päivän ...
Varmista yrityskulttuurin tuki ennen uutta strategiaa
Strategia on mutta käytäntö takkuaa. Missä silloin vika? Hienoinkaan strategia ei onnistu, ellei se ota huomioon yrityskulttuuria ja oman väen näkemyksiä strategian tavoitteista ja keinoista saavuttaa ne. – Jos kulttuuri ...
Myynti ja asiakastyö keskelle strategiaa
Myynti on työtä, joka kuuluu jokaiselle. Myyntityötä on kehitettävä aktiivisesti, mutta mistään rakettitieteestä ei ole kyse. Menestymisen kannalta ratkaisevaa on, että johto ymmärtää myynnin ja asiakastyön merkityksen. On merkillistä, ...