Project Description
CASE: OMATALO
Asiakaslähtöisen myynti- ja johtamiskulttuurin rakentamisen aloitus
”Me Omatalolla halusimme uuden oman myyntikanavamme kanssa irtaantua rakennusalan perinteisestä tuotemyynnistä ja panostaa hyvin johdettuun ratkaisu- ja palvelumyyntiin, jossa asiakas on kaiken keskiössä.”

OMATALO
MYYNTIJOHTAJA,
Janne Rönkkö
+358 40 843 4437
janne.ronkko@omatalo.com

”Me Omatalolla halusimme uuden oman myyntikanavamme kanssa irtaantua rakennusalan perinteisestä tuotemyynnistä ja panostaa hyvin johdettuun ratkaisu- ja palvelumyyntiin, jossa asiakas on kaiken keskiössä.”
LÄHTÖTILANNE
- Myyjien tapa myydä oli hyvin tuotekeskeinen
- Myyntityön proaktiivisuus oli vähäistä
- Myyjillä oli hyvin erilaiset tavat myydä


OMATALO
MYYNTIJOHTAJA,
Janne Rönkkö
+358 40 843 4437
janne.ronkko@omatalo.com
TEKEMINEN
KONSULTOINTI
Rakennettiin:
- Myynnin johtamisen mallit
- Asiakaskontaktoinnin mallit
- Asiakaslähtöisen myynnin mallit
VALMENNUS
Treenattiin:
- Asiakaskontaktointia
- Asiakaskohtaamisia
- Johtamista
TULOKSET!
- Asiakkaiden kontaktointi lisääntyi ja muuttui proaktiivisemmaksi
- Asiakaskohtaamiset muuttuivat asiakaslähtöisemmiksi
- 50 prosentin myynnin kasvu vuonna 2016