Kulmia Insight Oy on ostanut Informatum Research Oy:n liiketoiminnan. Informatum Research Oy:n perustajat ja omistajat Saara Kinnunen ja Heli Koivu jatkavat Kulmia Insight Oy:n palveluksessa ja osakkaina. ”Kaupan myötä Kulmia Insight Oy:n tutkimusosaaminen vahvistuu ja laajentuu merkittävästi, mikä tarjoaa molempien yhtiöiden asiakkaille entistä kattavampia tutkimuspalveluja ja hyötyä liiketoiminnan kehittämisessä”, sanoo Kulmia Insightin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Ara Hopia.

Uskomme, että jatkossa tutkimuksen rooli tulee kasvamaan merkittävästi liiketoiminnan kehittämisessä. Asiakkailla on entistä suurempi tarve ymmärtää syvällisesti eri asiakassegmenttiensä toimintaa sekä asiakas- että henkilöstökokemuksen merkitystä. Laadukas tutkimustieto on liiketoiminnassa menestymisen edellytys”, Hopia sanoo.

Kulmia Groupin palvelut koostuvat tutkimuksesta, kehittämisestä ja rekrytoinnista. Yhtiön asiakkaat ovat toimialojensa johtavia yrityksiä. Vuonna 2004 perustettu Kulmia on 20 henkilön asiantuntijayritys. Kulmian ja Informatumin yhdistetty liikevaihto oli viime vuonna noin 2,7 miljoonaa euroa.

Informatum Research Oy:n erikoisosaaminen on asiakaskohtaamisten tutkimus ja kehittäminen sekä muut asiakastutkimukset. Tämä osaaminen yhdistettynä Kulmia Insight Oy:n ja koko Kulmia Groupin osaamiseen avaa mielenkiintoisia näkymiä tutkimus- ja valmennuspalvelujen yhdistämiseen. ”Olemme todella iloisia ja innoissamme tästä uudesta vaiheesta Informatum Researchille. Kulmia Insightin asiakas- ja henkilöstökokemuksen sekä myynnin tutkimukset yhdistettyinä meidän vahvuuksiimme luo aivan uusia mahdollisuuksia kehittää tutkimuspalveluja asiakkaidemme hyödyksi. Pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä laajemmin ja kehittämään uusia tutkimuskohteita ja -menetelmiä”, sanovat Saara Kinnunen ja Heli Koivu ja jatkavat: ”Kulmia Groupilla on vahvaa valmennus- ja konsultointiosaamista, ja on upeaa päästä osaksi tätä kokonaisuutta”.

Saara Kinnunen

Saara Kinnunen

Saaralla on vahva tutkimusosaaminen ja pitkä kokemus asiakaskohtaamisten tutkimisesta ja kehittämisestä fasilitoinnin keinoin. Erityinen kiinnostuksen kohde on palvelun ja asiakaskokemuksen parantaminen sekä asiakaskohtaamisissa työskentelevien, esimiesten että johdon oivalluttaminen tutkimustulosten avulla parantamaan asiakaskokemusta. Saara tavoittelee aina sitä, että tutkimustuloksista saadaan paras hyöty niin palvelun kehittämiseen kuin osallistujien omaan työhönkin.

Heli Koivu

Heli Koivu

Heli on käytännönläheinen tutkimusosaaja, jonka näkemyksen taustalla on monipuolinen kokemus asiakkaiden ja asiakaskohtaamisten tutkimisesta, erilaisista tutkimusmenetelmistä ja tulosten hyödyntämisestä osallistavin menetelmin. Kantavana tavoitteena Helin kaikessa tekemisessä on
pyrkimys tuottaa hyödyllisiä, asiakasymmärrystä parantavia ja selkeitä tutkimustuloksia, joiden avulla on helpompi asettua asiakkaan asemaan.

Kulmia Insight Oy:n toimitusjohtajana jatkaa Kalle Lappalainen.

Lisätietoja:

Kulmia Insight Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ara Hopia, 050 404 7845 ara.hopia@kulmia.fi
Informatum Research Oy:n toimitusjohtaja Saara Kinnunen, 044 749 2061 saara.kinnunen@informatumresearch.fi