Asiakasasenne,
halu menestyä ja
yhdessä tekeminen.
Tavoitteena on olla Pohjoismaiden paras asiakas- ja henkilöstökokemuksen, myynnin ja johtamisen arkeen viejä.
Menestys ja kasvu tehdään arjessa
Kulmia perustettiin vuonna 2004 nimellä Sales Energy. Yrityksen takana olivat finanssialalta kannuksensa hankkineet Ara Hopia ja Tapani Pöllänen. Sales Energy keskittyi myynnin ja esihenkilötyön valmentamiseen sekä myynnin johtamisen malleihin kasvaen nopeasti suosituksi valmennustaloksi. Myynnin kehittäminen on edelleen yksi Kulmian kulmakivistä.
Vuonna 2011 Sales Energyn rinnalle perustettiin tutkimusyhtiö MainIdea, nykyinen Kulmia Insight, ja tutkimus on tänä päivänäkin keskeinen osa Kulmian strategista osaamista.
Samaan aikaan Sales Energyn palvelut laajenivat kattamaan strategian ja johtamismallien rakentamisen sekä johtoryhmätyön kehittämisen.
Kolme kulmaa
Digitaalinen kehitys on tuonut uusia palveluja Kulmiaan. Viimeiset seitsemän vuotta olemme panostaneet online-työkalujen käyttöön johtamisessa, asiakastyössä ja henkilöstön valmentamisessa. Tärkeäksi osaksi tekemistämme on muodostunut myös asiakaskokemuksen ymmärtäminen ja kehittäminen sekä asiakaspolkujen rakentaminen.
Tämän ja monen muun vuosien varrella kertyneen osaamisen nivoo yhteen uusi Kulmia-brändi, joka otettiin käyttöön 2017. Keskitymme tutkimukseen, kehittämiseen ja rekrytointiin – kolmeen Kulmian kulmaan.
Kokemusta, ei ylimielisyyttä
Kulmialla on 17 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä. Osaamisestamme ovat vuosien varrella ammentaneet joukko omien toimialojensa arvostetuimpia ja johtavia yrityksiä.
Riveissämme on Suomea ja Eurooppaa kiertäneitä kovan kaliiberin ammattilaisia. Kokemus tuo varmuutta, mutta ei ylimielisyyttä. Nyt kehitämme osaamistamme mm. uusien valmennusmenetelmien, teknologioiden hyödyntämisen ja lean-metodien saralla. Haastamme itseämme – aivan kuten haluamme haastaa sinuakin.
Kulmia – Konsulttitalo kädet savessa
Kulmia on täysin erilainen konsulttitalo. Meillä on jalat maassa, emmekä pelkää pistää käsiämme saveen. Hihamme eivät likaannu, koska ne on kääritty hommien tekemiseksi!
Perehdymme ja panostamme juuri sinun organisaatioosi, sinun henkilöstöösi ja sinun tavoitteisiisi. Viritämme kaikki osa-alueet kuntoon, strategiasta arkeen. Kun teet töitä kanssamme, et saa standardia ja bulkkia, vaan käsin kosketeltavaa muutosta arkeen. Uskallamme luvata, että tulokset näkyvät niin ihmisissä kuin viivan alla.

Artikkelit ja ajankohtaiset
Metaverse – asiakaskokemuksen kehittämisen tulevaisuus
Metaverse on rakennettu todellisuus, digitaalisen, virtuaalisen ja fyysisen maailman yhdistelmä. Se ei ole enää kaukana tulevaisuudessa vaan jo olemassa ja rakentuu parhaillaan. Yhä useammat yritykset rakentavat metaversessä uudella tapaa ...
Älä anna korkean NPS:n hämätä
Eräänä päivänä kävin parturissa, autohuollossa ja illallisella ja sain kaikilta kolmelta yritykseltä tiedustelun, olisinko valmis suosittelemaan heitä kokemukseni perusteella. Kuinkahan moni vastaa näihin? Totuus on, ettei kovin moni. Ja ...
Strategian jalkauttaminen on vinoutunut ajatus
Strategia on joka yrityksellä, mutta harvinaisempaa on, että siihen kirjatut arvot ja tavoitteet todella ohjaisivat arjen tekemistä ja pelisääntöjä. Johto kokoontuu hahmottelemaan paperille yrityksen strategiaa, visiota ja missiota. ...
Rohkeutta lisää konsulttien käyttöön
20 vuotta sitten pankin markkinointi- ja myyntijohtajana en olisi voinut kuvitellakaan tekeväni seuraavat pari vuosikymmentä konsultin töitä. ”Mihin niitä tarvitaan, tulevat kertomaan hienoilla slideillä sen mitä olemme heille kertoneet, ...
Palautteen antaminen – ”Kumpi kertoo kokille?”
Palautteen antaminen on hankalaa, erityisesti korjaavan eli negatiivisen palautteen. Tämä tulee ilmi lähes aina haastateltaessa johtajia ja esimiehiä. Joskus palautteenanto saattaa saada vähän hupaisiakin piirteitä. Tässä katkelma tosielämästä, ...
Myynnin johtamisen taito – treenaamalla kilpailuetua!
Myynnin maailma on muuttunut. Ostohousut jalassa oleva kivijalkaan astunut asiakas odottaa hyvää palvelua ja erinomaista asiakaskokemusta. Myös yritysasiakkaiden odotukset kasvavat, myynniltä kaivataan ammattimaisuutta, näkemystä ja konkretiaa asioihin sekä taitavaa ...