Webinaari: Dataohjattu strategia käytäntöön

AI-kahvit -webinaariimme neljäs osa torstaina 9.10. klo 8.30 syventyy datan ja strategian leikkauspisteeseen: siihen miten datasta tehdään käytännön työkalu myynnin ja asiakkuuksien johtamiseen – ja mikä rooli tekoälyllä on tulevaisuuden kilpailuedun rakentamisessa.

  • Pääpuhujamme, S-Business Oy:n toimitusjohtaja Jenni Kuisma kertoo, miten S-Business uudisti strategiansa datan avulla – ja vei sen konkreettisesti käytäntöön. Jennin puheenvuorosta opit, miten ideaaliasiakas tunnistettiin datan avulla, millaisia asiakuudenhoitomalleja S-Busineksessa rakennettiin ja miten muutosta vietiin eteenpäin niin, että data tukee jokapäiväistä työtä.
  • Puheenvuoron jälkeisessä asiantuntijapaneelissa syvennymme siihen, miten dataohjattu strategia viedään arkeen: miten data voi aidosti ohjata päivittäistä tekemistä, mitä haasteita matkalla kohdataan ja miten ihmiset saadaan mukaan muutokseen. Voit lähettää paneelille kysymyksiä ennakkoon ilmoittautumislomakkeella!

Haluatko sparrausta webinaarin jälkeen?

Tarjoamme webinaariin osallistuville sparraushetken, jossa Kulmian Timo Ylikangas syventyy kanssasi strategisen myynnin, analytiikan ja tietojohtamisen teemoihin.

Kirjoita ilmoittautumislomakkeelle, mistä aiheista haluaisit keskustella Timon kanssa – hän on sinuun yhteydessä!

Webinaarin asiantuntijat

Pääpuhujamme Jenni Kuisma on luotsannut S-Business Oy:ta toimitusjohtajana vuodesta 2017 ja toiminut erilaisissa asiantuntija-, kehitys ja johtotehtävissä S-ryhmässä vuodesta 2005. Hän uskoo datan voimaan kestävän kasvun ja asiakaskeskeisyyden rakentamisessa.

S-Business tarjoaa yrityksille ja yhteisöille tehokkaan, kuitittoman maksamisen ratkaisun, joka yhdistyy S-ryhmän kattavaan palveluverkostoon. Jennin johdolla organisaatio on saavuttanut merkittäviä tuloksia erityisesti datalla johtamisen saralla – ei vain teknisessä mielessä, vaan strategisena tapana ohjata liiketoimintaa, asiakkuuksia ja kasvua.

Jennin mukaan data ei olekaan vain IT- tai analytiikkatiimien vastuulla, vaan koko organisaation strateginen voimavara. ”Data on uusi öljy ja digitaalisen liiketoiminnan polttoaine – ilman sitä koneisto ei käy. Älykäs ja asiakaslähtöinen datan hyödyntäminen mahdollistaa aidosti vaikuttavan asiakkuudenhallinnan, tehokkuuden, sekä innovoinnin – erityisesti uusien palveluiden kehittämisessä.

Paneelissa asiantuntijana on Kulmian oma Timo Ylikangas, jolla on pitkä kokemus myynnistä, myynnin kehittämisestä ja tietojohtamisesta erilaisissa organisaatioissa – aina globaaleista teollisuusyrityksistä pieniin paikallisiin toimijoihin.

Keskustelu tekoälyn hyödyntämisestä jää usein teoreettiseksi. Toivon, että webinaarissa saadaan keskustelua ja jaettua kokemuksia hyvistä tekoälyn käyttötapauksista, ja millaisin eri tavoin organisaatiot ovat tunnistaneet parhaat käyttötapaukset,” Timo summaa.

Timo auttaa asiakkaitaan kirkastamaan asiakkuusstrategiaa ja kehittämään myyntimalleja sekä johtamaan muutosta tiedolla ja tavoitteellisesti. Häntä innostavat erityisesti tilanteet, joissa strategia voidaan viedä käytäntöön konkreettisina, arjen kokoisina muutoksina, ihmisiä ja organisaatiokulttuuria unohtamatta. Timon erityisosaamista ovat liiketoiminnan digitalisointi, myyntitiimien sparraus muutoksessa sekä datan hyödyntäminen johtamisen tukena.

Arto Koponen

Kolmas panelistimme on First Goal Oy:n asiakaspalveluarkkitehti Arto Koponen. Arto on yli 30 vuoden ajan auttanut yrityksiä kehittämään monikanavaista asiakaspalvelua – asiakkaiden asiointipoluista ja palveluprosesseista aina asiakaspalveluorganisaatioiden toimintamalleihin, järjestelmävalintoihin ja digitaalisen transformaation muutosjohtamiseen.

Arto muistuttaa, että ”monikanavainen asiakaspalvelu tuottaa valtavasti arvokasta dataa asiakkaiden tarpeista, mutta usein sen hyödyntäminen jää vajaaksi.” Arto odottaakin webinaarilta näkemyksiä ja keskustelua siitä, miten asiakaspalveludata ja muu data voidaan valjastaa organisaation kehitysveturiksi.

Paneelissa on mukana myös 180ops Oy:n Toni Keskinen, joka on todellinen asiakassuhteiden ja asiakaskokemuksen sekä asiakaspolun tuntija, tutkija ja kehittäjä. Toni on julkaissut aiheesta useita kirjoja ja toimii 180ops:illa tuoteomistajana sekä yhtenä perustajista. Hänen mukaansa johdon tärkein tehtävä on luoda tilannekuva asiakkaista ja markkinoista. Toni tuo paneeliin syväymmärrystä RevOps-ajattelusta, joka tuo yhteen asiakasrajapinnan, eli myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin datan ja prosessit. 180ops:in edistyneellä analytiikalla maksimoidaan asiakkaiden elinkaariarvoa ja penetraatiota relevanteissa asiakasryhmissä – tavoitteena on auttaa yrityksiä ja yksilöitä onnistumaan, olemaan parhaita versioita itsestään.

Toni Keskinen

Paneelikeskustelussa on aikaa myös yleisön kysymyksille: voit jättää oman kysymyksesi ilmoittautumislomakkeella tai kertoa sen tapahtuman aikana chatissa!

Tapahtuman järjestävät FirstGoal, Kulmia ja 180ops

  • Kulmia on liiketoiminnan kehittämisen kumppanisi, joka auttaa sinua menestymään jatkuvan muutoksen keskellä muuttamalla puheet arjen teoiksi ja tuloksiksi. www.kulmia.fi
  • 180ops on AI-pohjainen revenue intelligence platform, joka auttaa B2B-yrityksiä nopeuttamaan kasvua ja parantamaan kannattavuutta. www.180ops.com
  • First Goal Oy on puolueeton digitaalisen asiakaspalvelun kehittämisen asiantuntijatalo Me autamme yritystäsi tuottamaan helpompaa asiakaspalvelua teknologiariippumattomasti. www.firstgoal.fi