
Kulmapöydän äärellä keskusteltiin asiakasymmärryksestä strategiatyössä
Tiistaina 10.5. järjestimme Kulmapöytä-asiakastilaisuuden, jossa kuultiin erinomainen esitys FT, design-antropologi Anna Haveriselta ja keskusteltiin asiakasymmärryksestä strategiatyössä.
Keskeiset nostot:
- Mitä suuremmassa murroksessa yritys elää, sitä enemmän strategista asiakasymmärrystä tarvitaan.
- Syvällisen asiakasymmärryksen avulla rakennetaan erottuva ja voittava asiakaskokemus.
- Strateginen asiakasymmärrys vaatii johdon ja koko organisaation sitoutumisen sekä läpileikkauksen kaikkiin toimintoihin. Asiakastarpeiden lisäksi taustalla vaikuttavat niin ihmiset, prosessit kuin järjestelmät.
- Jotta päästään parhaaseen asiakasymmärrykseen, on esitettävä enemmän MIKSI-kysymyksiä.
- Epäonnistumisen pelko on edelleen yksi yritysten ja asiakaslähtöisen organisaation suurimmista haasteista – tarvitaan rohkeutta vapautua sisäisistä hierarkioista.
Seuraava Kulmapöytä järjestetään syksyllä, aiheena Metaverse – Mitä se on? Seuraa uutisiamme ja Kulmian LinkedIn-sivua, niin kuulet tapahtumasta ensimmäisten joukossa!

Anna Haverinen, FT, on design-antropologi ja strategisen asiakasymmärryksen asiantuntija, joka käyttää työssään laajaa palettia tutkimusmenetelmiä sekä muotoilun osallistavuutta rakentaessaan voittavia asiakaskokemuksia niin B2C- kuin B2B-sektorilla. Haverinen on työskennellyt viimeisen kymmenen vuoden ajan sekä pörssiyhtiöiden että start-upien parissa (mm. Janssen Pharmaceuticals, Aiven, UPM Metsäni, Suomen Taksiliitto, Aarikka ja Kauppakeskus Mylly). Tällä hetkellä hän toimii teknologiayritys Reaktorilla.